Implementeer je eigen leerdoelen en materialen

MijnLeerlijn screens

In MijnLeerlijn heeft de school de mogelijkheid om eigen leerdoelen eenvoudig in te voeren. Op die manier kan het team de huidige manier van werken inzichtelijk maken en blijven werken zoals men dat gewend is of aanpassingen doen vanuit inzicht.

Doordat het curriculum, en daarmee ieder leerdoel eenvoudig aan te passen is, kan de leerkracht zelf de regie nemen en zijn eigen expertise en ervaring inzetten. Door dit allemaal te bundelen binnen één omgeving kan men van elkaar leren en profiteren.

Het eigen curriculum start altijd vanuit de materialen en middelen die de school zelf in huis heeft.

Trainingen

De trainingen vormen de basis voor de organisatie van Leerdoelgericht Onderwijs.

Meer info

Kom in contact of ontvang meer informatie over de trainingen en software van MijnLeerlijn

Software

De unieke software maakt Leerdoelgericht Onderwijs mogelijk.

Tools voor analyse en inzicht

De software bevat veel tools en onderdelen die de leerkrachten helpen bij het analyseren en evalueren van het dagelijkse onderwijs. Door de veelzijdigheid kan dit op de manier zoals deze het beste bij de wensen en de visie past.

Aan de hand van onze cyclus voor Leerdoelgericht Onderwijs leren wij de leerkrachten dit op een effectieve manier in te zetten. Met daarbij onze software als ondersteuning.

Alles van MijnLeerlijn is te combineren met leerlijnen van bestaande methodes, (eigen)leerlijnen en leerroutes zoals;

Verdiepinspagina’s per leerdoel

Elk leerdoel heeft een verdiepingspagina waar de lessen worden vermeld. Je hebt echter de vrijheid om deze pagina uit te breiden met extra materialen of alternatieven. Je kunt ook het curriculum analyseren door labels toe te voegen aan de doelen. Hierdoor wordt duidelijk in welk blok het doel wordt aangeboden en in welk blok het doel wordt getoetst.

De doelen worden gekoppeld aan de digitale klassenmap, zodat je dagelijks je planning klaar hebt staan!

Er zijn nog veel meer mogelijkheden om alles naar eigen wens in te richten. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op.

Onzichtbaar

 

MijnLeerlijn zorgt ervoor dat er inzichtelijk en georganiseerd les gegeven kan worden vanuit de leerdoelen met verschillende leerlijnen. Methodes, materialen en software kunnen wij effectiever en passend inzetten als bron, oefenmiddel en verrijking.

Mathilde Muijs – Directeur @de Grondtoon

Door MijnLeerlijn kunnen wij nu op een prachtige manier de ontwikkeling van onze kinderen in beeld brengen. Dit heeft er mede voor gezorgd dat wij van de onderwijsinspectie, na twee keer een zeer zwak te hebben gekregen, nog geen jaar na de start met MijnLeerlijn een mooie voldoende hebben gekregen. Een prachtige resultaat en samen gaan we ons verder ontwikkelen.

                                                                                               Anne – @Montessori Kindcentrum LEF

Het mooie aan MijnLeerlijn is dat wij als team echt weer inzicht krijgen in wát we de leerlingen nu precies leren en waarom. Je leert doelen formuleren en kritisch kijken naar het gebruik van je methodes. Niet alleen je leerlingen worden weer eigenaar van het onderwijs maar wij als school ook!

Ryanne Acket Directeur @Dr Maria Montessorischool Huizen

Voor onze school zorgt MijnLeerlijn ervoor dat we echt in gesprek moeten gaan over het onderwijs, onze doelen en de organisatie. Als leerkracht moet je kritischer kijken naar het leerdoel, de strategie en de verwerking, waardoor je veel gerichter kan werken.

Sabrina Jutten – Leerkracht & projectleider @In ’t Park Susteren

Door het gebruik van MijnLeerlijn zie ik als montessori-leerkracht in 1 oogopslag wie nog met welke doelen bezig is en welke leerlingen ik aan de instructietafel moet vragen voor een les. Dat geeft mij overzicht en daarmee rust.

Erik Sluis – Leerkracht/ict-coördinator @Montessori De Meander

UITGELICHT

Veelgestelde vragen over Leerdoelgericht Onderwijs

Ja, bij Leerdoelgericht Onderwijs zet je het leerdoel centraal. Met deze werkwijze krijg je inzicht. Dat is het vertrekpunt voor de keuze in de huidige of gewenste organisatie van het onderwijs.

Ja, bij Leerdoelgericht Onderwijs maak je de leerdoelen concreet. Hierna koppel je de benodigde middelen aan de leerdoelen. Als de huidige middelen nog voldoen, kunnen deze ingezet worden.

Dit is per schoolteam anders. Leerdoelgericht Onderwijs is een middel en nooit het doel. Samen met het schoolteam wordt het einddoel bepaald en aan de hand daarvan een tijdspad opgesteld. Dit wordt overzichtelijk weergegeven in een eigen stappenplan.

Heb je een andere vraag? Neem direct contact op.