Expert(s) training MijnLeerlijn

MijnLeerlijn biedt talloze mogelijkheden om Leerdoelgericht Onderwijs vorm te geven op jouw school, binnen jullie visie en mogelijkheden. Voor een startende school of een school die al met MijnLeerlijn werkt is er een mogelijkheid om één of meerdere experts op te leiden. Zij leren hoe Leerdoelgericht Onderwijs en de software van MijnLeerlijn het beste ingezet kan worden binnen de eigen school. Zo is en blijft de benodigde kennis, kunde en expertise in de school.

Wat kun je verwachten?

Afhankelijk van de grootte van de school / het team worden er één of meerdere teamleden opgeleid tot expert. Daarin wordt alle benodigde kennis en kunde omtrent Leerdoelgericht Onderwijs en de software van MijnLeerlijn behandeld. Vanuit die kennis kan de expert eigen trainingen op de school verzorgen en teamleden begeleiden.

Toegang tot trainingsmaterialen en kennis

Een expert heeft toegang tot onze online kennisbank en alle materialen die nodig zijn voor een training. Deze database wordt blijvend aangepast. Daarnaast kan een expert gebruik maken van een aantal online momenten om trainingen voor te bereiden. Hiervoor bieden wij aparte pakketten aan.

LEERLINGEN KOPPELEN

Leerlingen koppelen aan leerlijnen

Als je als school de methode of software als bron gebruikt heb je inzicht in de leerdoelen en leerlijnen. De leerlingen kan je daarna koppelen aan het niveau of de periode in de leerlijn. Dit kan voor een geheel vakgebied zijn, maar ook per deelgebied. Daarbij kan je ook kiezen om een vak- of deelgebied uit te zetten. Voor een leerling of een groep leerlingen kan het aanbod eenvoudig afgestemd worden op een referentie-, uitstroom- of onderwijsniveau.

“Wij kunnen direct zien waar iedere leerling zit in zijn leerlijnen. Daardoor zijn ook de kwaliteitsgesprekken die ik voer als IB-er met de leerkrachten veel concreter geworden.”

Louisa ter Beek – IB VCO Bunschoten

Na de train-de-trainer opleiding

  • Kun je de cyclus verbinden met de inzet van MijnLeerlijn.
  • Heb je dieper inzicht in de mogelijkheden en uitdagingen van de software.
  • Ben je in staat om planmatig aan de slag te gaan met een schoolteam.
  • Beschik je over expertise in het integreren van MijnLeerlijn in het groeps- of onderwijsplan en het omgaan met diverse leerresultaten.
  • Kun je gegevens analyseren en proactief actie laten ondernemen.
  • Kun je collega’s en het bestuur adviseren en begeleiden bij het gebruik van MijnLeerlijn.

Locatie

We bieden de opleiding zowel online als op locatie aan. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.

LEERLING PORTFOLIO

‘Dit ben ik’ een persoonlijk pagina voor iedere leerling

Scholen willen met een portfolio graag een totaaloplossing. In veel gevallen is het portfolio een aanvulling of vervanging van het rapport of een verzameling van werken of verwezenlijkingen van een leerling. MijnLeerlijn is in zijn totaliteit een portfolio dat opgebouwd is in verschillende onderdelen.

OUDERBETROKKENHEID

Ouderbetrokkenheid

MijnLeerlijn heeft verschillende mogelijkheden om ouders inzicht te geven in het onderwijsaanbod en de resultaten van de leerlingen. Met de inlog kan de ouder zien welke leerdoelen er aangeboden worden, met welke leerdoelen het kind aan het werk is en welke leerdoelen behaald zijn. Daarbij ziet de ouder wat er gedaan kan worden om een leerdoel te behalen of hoe de leerling eventueel thuis kan oefenen.

KENNIS SCHOOLBREED OPSLAAN

Qui dolorem ipsum quia dolor sit amet

Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur.

MijnLeerlijn lerarentekort

Inzicht in de leerlijnen

Eigenaar van het leerproces

“Dankzij dit inzicht zijn onze leerlingen echt eigenaar geworden van hun leerproces en dat zien we dagelijks terug op school”.

Lerarentekort

“MijnLeerlijn heeft mijn lerarentekort niet opgelost, maar de leerlingen ondervinden er geen last meer van”

Kritisch over de lesstof

“We zijn kritischer geworden over de lesstof en bewuster van wat leerlingen daadwerkelijk moeten kennen en kunnen.”

Software

Eigenaar van het leerporces

Dankzij dit inzicht zijn onze leerlingen echt eigenaar geworden van hun leerproces en dat zien we dagelijks terug op school”.

Lerarentekort

“MijnLeerlijn heeft mijn lerarentekort niet opgelost, maar de leerlingen ondervinden er geen last meer van”

Kritisch over de lesstof

“We zijn kritischer geworden over de lesstof en bewuster van wat leerlingen daadwerkelijk moeten kennen en kunnen.”