DIT BEN IK, voor persoonlijke kenmerken, ontwikkeling, vaardigheden en verhalen

Voor persoonlijke kenmerken, ontwikkeling, vaardigheden en verhalen van een leerling een centrale plek te geven, is het DIT BEN IK-portfolio ontwikkeld. Hier kunnen leerkracht, leerling en eventueel ouder(s) of verzorger(s) bijdragen aan het portfolio. De school kan zelf keuzes maken voor de inzet en invulling van de pagina’s.

Handig: Het is mogelijk om eigen lijsten met vaardigheden en benamingen aan te maken om deze vervolgens per leerling of groep te koppelen.


DIT BEN IK en DIT BEN JIJ

Op de pagina zijn twee vakken. Een voor de leerling (DIT BEN IK) en een voor de leerkracht (DIT BEN JIJ). In beide vakken kunnen maximaal 6 woorden ingevuld om de eigenschappen / kenmerken van de leerling weer te geven.


VAARDIGHEDEN

In het vak “Vaardigheden” kunnen verschillende vaardigheden worden toegevoegd. Als school is dit vrij om in te vullen. Je kunt er voor kiezen om hier vaste vaardigheden in te vullen die in alle groepen gelijk zijn en om de zoveel tijd “beoordeeld” worden. Je kan ook verschillende vaardigheden per groep bedenken of de vaardigheden helemaal personaliseren per leerling.
Zowel de leerling, leraren en ouders kunnen hier aangeven of ze de vaardigheden 1,2 of 3 sterren geven. Deze vaardigheid kan dus door meerdere leerkrachten worden beoordeeld. Ook hier maak je als school afspraken over.


RESULTATEN

In het vak “Resultaten” kan je als leerkracht verschillende bestanden en PDF’s uploaden. De leerling en ouders kunnen deze downloaden en inzien.


TEKSTVAKKEN LEERLING, LEERKACHT EN OUDER

Zowel de leerling als de leerkracht en eventueel de ouder hebben een eigen tekstvak. Hoe je deze vakken inzet kan je als school zelf bepalen. Het kan bijvoorbeeld handig zijn om te gebruiken bij leerling/oudergesprekken of bij het formuleren van persoonlijke doelen.


FOTOGALERIJ

In de fotogalerij kan de leerling verschillende foto’s of screenshots plaatsen. Dit kunnen foto’s zijn van de afgelopen tijd waar de leerling het meest trots op is.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *