• Reviews
  • Over ons
  • Blog
  • Contact
MijnLeerlijn
  • Home
  • Leerdoelgericht onderwijs
  • Advies en training
  • Software
  • MEER INFORMATIE
  • Menu Menu

Alles over Groepen in MijnLeerlijn

23/02/2022/0 Reacties/in Klantenservice/door MijnLeerlijn

De leerkracht volgt de voortgang van een groep leerlingen via de desbetreffende groep of groepen waar een leerling deel van uit maakt. Groepen hebben verschillende mogelijkheden zoals een PLP Overzicht Leerkracht, PLP Overzicht leerlingen, GroepsNotities en GroepsAnalyse. Vanuit de groep kan de leerkracht communiceren met de leerlingen via de GroepsChat of een doelenset koppelen in een DoelensetPlan.

Handig bij de groepen is het PLP Overzicht Leerkracht, vanuit daar ziet de leerkracht welke leerdoelen nog actief zijn binnen de groep.


Soorten groepen

  • Stamgroep, is de basisgroep voor de leerkracht en de leerling
  • Roostergroep, wordt gebruikt bij het gebruik van de digitale lesplanner
  • Coachgroep, is gekoppeld aan een coach en bestaat meestal uit een deel van een groep
  • Parnassys-groep, deze groep is gekoppeld aan en wordt beheerd via Parnassys

Een nieuwe groep aanmaken

De leerkracht kan zelf groepen aanmaken in de schoolomgeving. Deze groepen zijn toegankelijk voor en te gebruiken door alle leerkrachten. Bij het aanmaken kan de leerkracht ervoor kiezen om de groep toe te voegen aan MijnGroepen.

Handig om bijvoorbeeld een coachgroep of extra rekengroep aan te maken zodat je deze leerling(en) beter kunt volgen.

  1. Ga naar Alle Groepen (of Mijn Groepen) en klik op MIJNGROEP TOEVOEGEN
  2. Geef de groep een naam, kies het type (stamgroep, roostergroep, coachgroep) en koppel de leerkracht(en) aan de groep (kan ook via GroepsProfiel)
  3. Selecteer de leerlingen die je wil toevoegen aan de groep (kan ook via GroepsProfiel) en klik op volgende
  4. Controleer de gegevens en klik op volgende. De groep is aangemaakt.


Leerlingen toevoegen aan of verwijderen uit een bestaande groep
Niet mogelijk bij Parnassys-groepen. Leerlingen moeten dan toegevoegd worden via Parnassys

De leerkracht kan (nieuwe) leerlingen zelf toevoegen aan of verwijderen uit een groep. 

  1. Selecteer de gewenste groep
  2. Klik op GroepsProfiel
  3. Klik op LEERLINGEN TOEVOEGEN om leerlingen toe te voegen
  4. Klik op achter de naam van een leerling en op VERWIJDER om de leerling uit de groep te verwijderen.

Om leerkrachten toe te voegen aan of te verwijderen uit een groep ga je naar VOEG LERAREN TOE.


GroepsChat
Relevant wanneer de leerlingen over een eigen of shared device beschikken.

De leerkracht kan met via de GroepsChat berichten, bestanden of opdrachten delen met de groep. De groepsleden kunnen hier vervolgens op reageren. Leerlingen kunnen de chat ook gebruiken om samen te werken of digitaal te overleggen. Groepen van het type coachgroep of Parnassysgroep zijn zichtbaar bij de leerlingen onder ‘MijnGroepen’. De andere groepstypes niet.


GroepsNotities

Een leerkracht kan snelle notities of een overdracht kwijt op in het onderdeel GroepsNotities. Deze zijn voor ieder leerkracht toegankelijk.


PLP Overzicht leerlingen

Op het PLP Overzicht leerlingen kan de leerkracht de aantallen per status inzien op basis van hoofdgebied, deelgebied, niveau en/of periode. Daarmee kan de leerkracht de voortgang van ieder groepslid vergelijken met andere groepsleden en zo een analyse maken op de voortgang.

Meer informatie over PLP Overzicht leerlingen


PLP Overzicht leerkracht

Op het PLP Overzicht leerkracht ziet de leerkracht de actieve leerdoelen (status blauw, geel, oranje) van de groepsleden. Dit kan gezien worden als het leerdoelenplan voor de leerkracht. Het overzicht toont de leerdoelen die de leerkracht nog moet organiseren. Het is mogelijk om direct een Leerdoelenoverzicht te generen.

Lees meer over PLP Overzicht leerkracht


DoelensetPlan
Relevant wanneer er een Doelenset is gekoppeld aan de groep

Wanneer er een Doelenset is gekoppeld aan de groep kan hier het DoelensetPlan aangepast of aangevuld worden.


GroepsAnalyse

De resultaten van de groepsleden (LVS) kunnen hier ingevuld worden. Dit is per toetsmoment. Daarnaast is er ruimte voor het noteren van notities en het aangeven of wijzigen van de uitstroom per hoofdgebied.

Meer informatie en uitleg volgt zo snel mogelijk

Deel dit stuk
  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op WhatsApp
  • Delen op Pinterest
  • Delen op LinkedIn
  • Delen op Tumblr
  • Delen op Vk
  • Delen op Reddit
  • Delen via e-mail
https://www.mijnleerlijn.nl/wp-content/uploads/2019/07/MijnLeerlijn-logo-1-1030x1030.png 0 0 MijnLeerlijn https://www.mijnleerlijn.nl/wp-content/uploads/2019/07/MijnLeerlijn-logo-1-1030x1030.png MijnLeerlijn2022-02-23 16:39:162022-02-23 16:39:16Alles over Groepen in MijnLeerlijn
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Leerdoel gericht onderwijs

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Van ‘zeer zwak’ naar voldoende binnen een jaar!01/06/2022 - 14:39
  • Met Leerdoelgericht Onderwijs altijd in de zone van naaste ontwikkeling07/03/2022 - 13:19
  • Cyclussen binnen Leerdoelgericht Onderwijs07/03/2022 - 12:51
  • De Rolf groep en MijnLeerlijn slaan de handen ineen!17/01/2022 - 12:14
  • Ilse van ‘t Ende: “Je ziet dat scholen aan het worstelen zijn met leerdoelen en het toetsen. Wat is goed en vooral waar gaan we naartoe met ons onderwijs?”?07/06/2021 - 12:50

Categorieën

Actueel (6) Blog (22) Evenementen (1) Features (26) Gouden Curriculum (2) Handleiding (12) Instructievideo's (2) Klantenservice (15) Leerdoelgericht Onderwijs (8) Media (2) Podcast (2) Software (3) Trainingen (4) Uncategorized (2) Vacatures (1)

MijnLeerlijn

Product

Software
Leerdoelgericht onderwijs
Trainingen
Gouden Curriculum
Onderwijstypes

Algemeen

Home
Over ons
Contact
Vragen
Blog

Aanmelden

Gratis STARTEN
Nieuwsbrief
Facebook
Instagram
LinkedIn

© 2022 Alle rechten voorbehouden | Onderdeel van sCoolsuite B.V. | Privacy policy

Verschillende LeerdoelenoverzichtenWerken in het curriculum van de schoolomgeving
Scroll naar bovenzijde